Меню сайта
Форма входа
Поиск
Календарь
«  Март 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Архив записей
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 1
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0
    Приветствую Вас, Гость · RSS 22.01.2025, 05:33

    Главная » 2014 » Март » 30 » Злидні. 17 жовтня - Міжнародний день боротьби зі злиднями
    17:59

    Злидні. 17 жовтня - Міжнародний день боротьби зі злиднями





    злидні

    На обліку управління праці та соціального захисту населення Бершадського району знаходиться 145 малозабезпечених сімей, які отримують матеріальну допомогу. Проте, за межею бідності проживає кожна четверта сім`я країни. Але вивляється, що злидні обсіли не тільки Україну, якщо є день боротьби із ними, і навіть, Міжнародний.

    Історія Міжнародного дня боротьби зі злиднями пов’язана з датою 17 жовтня 1987 року. Саме тоді понад сто тисяч осіб зібралися на площі Трокадеро у Парижі, де у 1948 році була підписана Загальна декларація прав людини, щоб віддати данину пам’яті жертв убогості, насильства і голоду. Присутні заявили, що бідність є порушенням людських прав, і підтвердили необхідність спільними зусиллями добиватися дотримання цих прав. Відтоді щороку, 17 жовтня, громадяни різних переконань і соціального стану збираються, аби підтвердити незмінність своєї позиції і продемонструвати солідарність із бідними. Своєю резолюцією, прийнятою 22 грудня 1992 року, Генасамблея ООН оголосила 17 жовтня Міжнародним днем боротьби з бідністю.

    Довідково. Згідно із слов’янською міфологією, злидні – це злі духи, які приносять у дім нещастя. Вони маленькі, заморені, зазвичай, у лахмітті. Туляться в кутку за піччю і постійно голодні. Це демонічні істоти, які наділені надлюдською силою, належать до невидимого світу і можуть впливати на життя та долю людей. В народній уяві злидні постають в образі маленьких, завжди голодних старих чоловічків, які сидять на плечах людини і покидають її лише після смерті. «Багатство – дочасне, а злидні – довічні», «Просилися злидні на три дні, та й вигнати не можна», - кажуть народні прислів’я.

    Досить часто злидні асоціюються із такими ж міфічними людиноподібними істотами, як Нещастя, Лихо, Біда, Недоля. До прикладу, у білоруській міфології їм відповідає Злидня – невидима жінка без язика, очей і вух, яка раніше була змією, у сербській – Несреча – сива стара з тьмяним поглядом. За повір’ями, у хаті злидні найчастіше оселяються у запічку, хоча їх можна знайти де завгодно. Воно й не дивно, адже притаманний для української народної свідомості фаталізм породжує досить стійкі стереотипи, як от «Гроші йдуть на гроші, хліб на хліб, а злидні – на злидні». Та на кожну дію, як то кажуть, є своя протидія. Так саме і наш народ знайшов досить дієву протидію – оптимізм і нескінченне життєлюбство. Наприклад, злидні можна заткнути в пляшці й кинути у воду, зав’язати у мішку та залишити на перехресті – вони перейдуть до того, хто їх розв’яже. Свідченням дієвості цих методів є казки із достатньо промовистими назвами «Про те, як чоловік злидні у діжку посадив», «Про те, як чоловік злидні у ріжок загнав» та багато інших.

    І хоч в наших домівках давно вже немає запічків, де можуть причаїтися злидні, проте, це цілком соціальне явище й досі існує. Можливо, через те, що з свідомості важко викорінити давно складені стереотипи, а можливо, тому, що ми звикли нарікати на долю і не робити якихось рішучих кроків у напрямку до її покращення. Та й навіщо? Напевне, легше стояти с протягнутою рукою, аніж прикладати ту саму руку до праці.

    Проте, кожен бореться зі злиднями своїми методами. Хтось покидає дітей та сім`ю, їде на заробітки за межі країни. Інші живуть за рахунок пенсіонерів.
    Хтось йде просити милостиню на базарах чи автовокзалах ( на лікування, операцію і т. д.). Чи не вкожному селі знайдеться жінка, яка відвудує всі похорони, допомагає родичам померлого за гроші, одежину та хлібину. Так і живе - від одного поминального обіду до іншого.

    Проте, їх аж ніяк не варто плутати прикладами життєвих доль людей, які в силу певних обставин, опинилися за межею і не просто живуть, а виживають. Але вони ніколи не підуть просити милостиню, не стануть жебракувати, бо буде, в першу чергу, соромно. Соромно перед людьми, соромно за себе і власну немічність, бо гріх просити, коли руки роботящі…

    Напевне, сьогодні питання «злиденності» можна швидше ототожнити із духовною бідністю нації та політичною убогістю країни, точніше людей, які нею керують. І аж ніяк не бідністю матеріальною. Здавалося, що відійшли в минуле ті часи, коли й справді не те що не було до хліба, а й самого хліба.

    А коли нам опубліковують списки 100 найбагатших людей країни чи показують такі передачі, як «Світське життя», «Козирне житя», то здається, що йде знущання над народом шляхом тиску на його прихіку.





    Источник: www.bershad.ua
    Просмотров: 784 | Добавил: pwoughow | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 0
    Copyright MyCorp © 2025
    Создать бесплатный сайт с uCoz